Wednesday, February 1, 2012

På Staden

Var på Staden
den anden dag
bare fordi det var længe siden
bare for sikre mig at den lå der endnu

Vi gik på Månefiskeren
for det var bidende koldt
og vinden jog gennem marv og ben
og vi ville spise morgenmad
men køkkenet var lukket
så det blev bare lidt skidt kaffe fra glas

Ville have gået en tur
men Staden i januar er ikke for sjov
så vi vendte snuden mod byen
gennem Pusherstreet

Her kommer vi så til det
for her var alt forandret
og de små abelignende wannabe gangstas'
fylder det hele
og ser lidt farlige ud
sådan lidt hip Hop streetwise
sådan lidt hva' vil du her?
sådan lidt "jeg er lige kravlet ned fra mit træ
for at stå og spille smart med håndtegn og alt det der
der gør at jeg ligner en hjernedød spastisk lammet gorilla"

Jeg var glad da jeg vendte ryggen til dem
glad da vi tog bilen hjem
kunne ikke lade være at tænke
bevar Staden ... hvorfor dog det?

Folk har undskyldninger nok
og det hele er sikkert politikernes og politiets skyld
helt sikkert ...

No comments:

Post a Comment