Thursday, February 2, 2012

Februar

Jamen lad os da bare en gang for alle
droppe februar
skal vi være helt ærlige
så er den spild af tid

Hvem går og glæder sig til februar
det har jeg aldrig hørt nogen sige
"bare det snart var februar"
nej vel

Lad os skille os af med lortet
eller i det mindste
koncentrere al global opvarmning
om lige netop den

Allerhelst ser jeg den helt uddød
lidt ligesom dronten
en underlig størrelse
en lille kluntet grim fugl uden vinger

Et af vorherres vådeskud
I overskud
selv er man i underskud
et vildskud

Som en af de der romaner
hvor forfatteren har lidt for god tid
og selvsmagende i begejstring over egen herlighed
gerne lader læseren vente en 100 siders tid
før han langsomt kommer til sagen

Februar du er ubrugelig
klam kold og ækel
du er meningsløs venten
et misfoster

du hænger mig langt ud af halsen

Du er min februar nummer 43
og du ligner dig selv
ligeså væmmelig som sidste år
hæmningsløst underdrejet tidsfordriv

Jeg anbefaler aflivning
ingen blomster på din grav
februar
bare ordet

Ingen gravsten til dig gøgeunge
men jeg kan da pisse din gravskrift i sneen
den kommer til at lyde sådan her

Februar
Godnat

No comments:

Post a Comment